penghijrahan....

11:33 PM Edit This 0 Comments »
SALAM MAAL HIJRAH 1433H....

alhmdllh artis2 kt Malaysia nie de yg dh dpt hidayah(petunjuk) utk berubah m'jadi lbh baek....
antaranya ialah.....
  

kumpulan Ruffedge+Ve+Innuendo------->Kumpulan Al-Mawlid


"Selama ini kami memang berkawan antara satu lain, namun kali ini kami dipertemukan dan bersatu melalui sebuah kelas agama yang telah dihadiri sejak beberapa tahun yang lalu.

"Apabila sering bertemu di kelas agama, kami telah berbincang tentang pendekatan yang lebih sesuai dilakukan memandangkan minat terhadap muzik itu masih ada dan akhirnya tertubuhlah sebuah kumpulan nasyid yang diberi nama Al Mawlid," ujarnya.

Menurut Amer, ketika ini ahli kumpulan nasyid tersebut dianggotai oleh tujuh orang termasuk Ahmad Tajuddin Mohamed Tahir (Taj Innuendo), Syed Mohammad Syed Abdullah (Mode Ruffedge), tetapi buat masa ini cuma mereka berlima yang akan bergerak secara aktif terlebih dahulu.Ujarnya, sejak beberapa tahun yang lalu, mereka semua mengikuti kelas agama yang dibimbing oleh Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid pada setiap hari Jumaat di Surau Al Hidayah, AU3 Keramat dan hari Ahad di Madras Annur, Pantai Dalam, Kuala Lumpur.Ditanya tentang pengajian kelas agama yang diikuti mereka, Amer menjelaskan, mereka mempelajari ilmu Talaqi yang merangkumi empat bidang pengajian iaitu ilmu Tauhid, Tasauf, Hadis dan Feqah.

"Boleh dikatakan cara pembelajaran kami di kelas agama ini adalah lebih cara tradisional iaitu mempelajari ilmu agama menerusi kitab dan akan dibimbing oleh seorang guru agama," ujarnya.
Mengenai nama kumpulan pula, mereka sepakat untuk dikenali dengan nama Al Mawlid yang bermaksud kelahiran Rasulullah dan ia merupakan satu simbolik kepada kelahiran semula mereka dalam bidang nyanyian menerusi wadah perjuangan yang baru.

Di sebalik penghijrahan yang dilalui oleh setiap anggota kumpulan nasyid Al Mawlid ini, sebenarnya masing-masing mempunyai kisah tersendiri dalam usaha untuk mencari erti kehidupan yang lebih bermakna.

Bagi Amir, dirinya mula terdetik untuk berubah apabila dia berkeinginan untuk mengetahui dengan lebih mendalam tentang diri Rasulullah yang juga dikenali sebagai kekasih Allah."Dalam usaha untuk mengetahui dengan lebih jelas mengenai peribadi Nabi Muhammad, saya banyak membaca buku-buku berkenaan baginda. Kemudian timbul perasaan kagum terhadap pujian ke atas baginda yang berjuang menegakkan syiar Islam."Sebenarnya saya sudah ada keinginan untuk berubah semenjak bersama kumpulan Ruffedge lagi, tetapi tetap bersyukur kerana telah diberi peluang untuk berubah dan sekarang ini saya akan pastikan solat saya cukup lima waktu serta mahu menjadi seorang manusia yang lebih baik," ujarnya.

Sementara itu, Zaf yang turut berkongsi cerita tentang perubahan yang dilaluinya memberitahu bahawa sejak belum berkahwin lagi dia sudah merasakan kekosongan di dalam hatinya.Kemudian dia cuba untuk mengubah cara kehidupannya dengan mendekatkan dirinya dengan Allah, tetapi mengakui bahawa pada masa itu dia berbuat demikian hanya semata-mata kerana mahu mendirikan rumah tangga."Tidak lama selepas saya berkahwin, akhirnya saya mengambil keputusan untuk keluar daripada kumpulan VE. Bagaimanapun, apa yang menghairankan, saya terus berasa kekosongan di dalam hati."Walaupun terus diberikan rezeki oleh Allah, saya cuba untuk mencari jawapan terhadap kekosongan yang dialami dan pada masa yang sama saya berusaha untuk mendalami ilmu agama," jelasnya.Tambahnya lagi, hanya pada tahun lalu dia telah dipertemukan dengan Amir setelah kedua-duanya terserempak di sebuah masjid di Taman Tun Dr. Ismail setelah empat tahun tidak berjumpa.Ujarnya, pada pertemuan yang tidak disangka itu, Amir telah menggunakan peluang yang ada untuk menceritakan perubahan yang dialami serta mengajaknya untuk mengikuti kelas agama yang dihadirinya.
"Sememangnya saya merasa agak sebak juga dengan apa yang diceritakan oleh Amir tentang pengalaman yang dilaluinya dan kemudian saya bersetuju untuk sama-sama menyertai kelas agama tersebut sehingga sekarang," ujarnya

Menurut Zaf, dia mengakui sekarang telah menjalani kehidupan yang lebih tenang dan bahagia serta sudah menemui jawapan sebenar tentang kekosongan hatinya selama ini.

Berbanding dengan kisah Amir dan Zaf, seorang lagi anggota Al Mawlid iaitu Azan menyatakan detik perubahan terhadap dirinya mula berlaku setelah melalui kegagalan dalam kerjayanya.
"Akhirnya mula timbul kesedaran dalam diri untuk berubah kerana masih lagi diberi peluang oleh Allah meneruskan kehidupan. Saya anggap kegagalan yang dilalui itu sebagai muhasabah diri untuk mendekatkan diri kepada Allah," ujarnya.
*from kosmo*

DIANA AMIR....     








IRMA HASMIE...
~semoga kita semua sentiasa mendapat petunjuk dr Allah untuk menjadi hamba-Nya lebih baik dr sekarang,hidup dirahmati oleh-Nya...aminnnn~
Salam.....



Graduation's Day

12:40 AM Edit This 0 Comments »
salam followers & readers...
hahaha... hmpr gnp 1bln aku dh jg graduan....nk cter ckt la...


B’tarikh:24 Oktober 2011
Masa:1430 wktu M'sia
Tempat:DATC, UiTM Shah Alam
Sidang: Ke-7
Fakulti Pengurusan P’niagaan (Kewangan) & Perbankan Islam

Tahniah & Congratulation!!!...ramai yg wish kt aku especially my beloved parents,classmates + their parents…I just said…thanks ,terima kasih with hapi smily in my face.B’debar-debar rse utk naek ke ats pentas..dup dap..dup dap.rse nervous tak t’kate…tgn dh sejuk  cz duk dlm dwn b’air-cond n kt luar hujan trn agk lbt as a hujan rahmat.hbs r klu salam Naib Canselor,tgnku sejuk ..nnt pe lak die kate..malu aku,mne nk ltk mukaku…*atiku b’kata*.mklmlah agk lme lbh kurang 10thn namaku out of list as top student…gagaga.2la padahnyer stdy maen2,rslt xgempak..hehe.kt bwh nie aku share pict2 tyme convo...xdpt aku b'possing ngn classmates cz wktu yg sgkt ngn org yg beribu-ribu..ssh nk jmpe...sedeynyer..sob3

tyme tggu+kol  my frendz....


byk munge2....


red roses my choice without tddybear...

cntk munge nie...munge2 pe nme ko???


pict2 kt bwh nie tyme tgh ciap2 pki jbh+hood+mortar....wif classmates










aftr ciap pki jbh & b4 enter the hall...meet my sporting lecturer Mrs.Shefa









on stage...

my parents yg byk b'korban shgga aku b'jya....Jasa2mu xdpt kubalas...


hahaha....hehehe..hohoho...huhuhu

wif my housemate..fiza



my parents wif fiza's parents

souvenir from UiTM...





my scroll...


akhir skli b4 hbs convo...semua graduan diminta menyanyikan lgu...

UiTM Dihatiku...

Wujudku di sini di tanah anak merdeka
Bagai obor ilmu memayungi putra putrinya
Pelopor hidup budaya bangsa,agama, negara
Pembentuk akhlak manusia agar jadi sempurna

Ku yang melangkah ke sini ingin mempelajari

Rahsia di muka bumi dengan cara hakiki
Tunjukkan aku jalan ilmumu untukku ku menuju
Destinasi cita-cita negara dan bangsaku

Majulah bangsa

Maju negara
Berkat usaha jaya MARA
Kami berikrar akan berjasa
Hingga kita berjaya……demi bangsa

Watikah yang kumiliki kan kusemat di hati

Janjiku kepada pertiwi untuk menabur bakti
Ku sempurnakan seikhlas hati membela negara
Doa restu ayah bondaku untuk semua
UiTM…Usaha Taqwa Mulia. 

rangkap t'akhir lirik lgu nie bt aku t'haru & b'semangat.. ..
UITM ALWAYS IN MY HEART...MUAAAAHHHH..
jmpe lg...tatata...


before CONVO...

7:25 PM Edit This 0 Comments »
Salam my followers + my readers(de ke org yg sudi bce ???huhu).dh lme xupdate blog nie,ble  on blog nie jst jln2 n bce blog org laen mls lak nk menaip pdhl byk je cter yg nk dishare.hmmm…aku nk cter about lst month…October.bln Oct ialah bln konvokesyen IPTA..bru aku th cz aku slh satu bkl graduan..hehe.b4 konvo, mahasiswa & mahasiswi Uitm seluruh M’sia nie kne bt bbrp preparation b4 konvo…*ku ingtkn b4  rgstr msk Uitm n exam je kne wt preparation..huhu*.so ktorg kne alert announcement kt wbste Uitm….kt bwh nie lgkh demi lgkh b4 konvo:-

LANGKAH PERTAMA GRADUAN http://bursary.uitm.edu.my/3d_text_1.gif
(29/7/2011 sehingga 15/8/2011)
1) Semak nama graduan dan kemaskini maklumat terkini (klik disini)
(Kepada pelajar Tebus Tampal/Intersesi/Sarjana/PhD yang belum disahkan oleh Mesyuarat Senat UiTM, nama tuan/puan hanya boleh disemak melalui sistem ini bermula 11/8/2011)
LANGKAH KEDUA GRADUAN
(1/9/2011 sehingga 30/9/2011)
2) Semak maklumat berkaitan bendahari,denda tertunggak dan status bayaran (Denda Perpustakaan,Keselamatan dan Hal Ehwal Pelajar)
LANGKAH TERAKHIR GRADUAN
(1/10/2011 sehingga 14/10/2011)
1) Sahkan kehadiran dan cetak borang jubah (klik disini)
2) Cetak Kajian Pengesanan Graduan(klik disini)
-  Makumat lanjut berkaitan KPG (klik disini)
3) Cetak Panduan Istiadat Konvokesyen ( BM-klik disini) (BI-klik disini)
4) Dvd graduan (klik disini)
(Pastikan pembayaran bil konvokesyen/denda/saman dijelaskan sebelum hadir pada hari pinjaman jubah, sekiranya   pembayaran tidak dijelaskan sebelum hari pinjaman jubah, graduan tidak dibenarkan untuk mengambil jubah)
Semak maklumat berkaitan bendahari,denda tertunggak dan status bayaran (Denda Perpustakaan,Keselamatan dan Hal Ehwal Pelajar) - (Klik disini)





Konvo Uitm nie byk Sidang..Sidang 1-16,strt dr 20 October-31 October…lme x???hehe.biase la Uitm nie byk branch & byk fakulti..stdnt yg grad dr Diploma,Ijazah,Master & PHD.Sidang lak 2 de sidang pagi & sidang ptg.Strting dis year,Uitm cwngn Perlis,Perak,T’ganu & Sarawak  bt konvo kt tmpt msg2…cwngn yg laen mybe akn bt konvo kt tmpt  sndri nxt2 year.Aku konvo Sidang 7 Sesi petang…hurmm xbstnyer.sbb xde mse pjg mcm sesi pg.B4 konvo,kne la chck  butir2 mklmt mcm fullname,i/c no,faculty n byk lg la…cz tuk semua utk print skrol.then kne chck denda klu de yg kne saman ngn guard/denda library ke..so alhmdllh aku xde kne denda pape.slps 2 pe lg byr r yuran konvo kt Bank Islam.yuran konvo nie b’beza antra Dip,Ijzh,Master & Phd…lg tggi bljr,lbh ckt r byr…yuran diknekn utk sewa jubah,gmbr konvo,skrol n bku cndrhati.memandangkn stdnt yg nk grad agk rmi…so ktorg di pecahkn m’ikt sidang utk m’ambil jubah & rehearseal.

slip byrn yuran konvo...

Aku n my frendz kne amk jbh di Uitm S.Alam 16 October  ari Ahad strt kul 8am-1pm.
My housemates Fiza & Wani plan nk g sma tyme amk jbh…so dieorg b’mlm kt rmh aku ari sbtu cz dieorg dr Jb & Pontian. Aku amk dieorg kt MC(Malacca Sentral) dlm kul 4.30ptg.smpi kt sne ktorg trs beli tkt bas ke S.Alam utk 4 org cz lg sorang classmates nk g sma. Jst 3 je ke S.alm dr Mlka…bas  Sani Express,Transnasional & Jebat Express. Nsb baek tkt bas ke S.Alam plg awl kul 8am…xde choice laen so beli la Tkt Bas Sani Express cz klu leh ktorg xnk lmbt smpi Uitm.lgpn nk merase gak naek bas 2..hehe.tkt bas murah je…Rm15.50 only.bas 1st class ok..gempak mcm naek flght*prnh lak aku naek flght kn??*.sbb pe aku kate 1st class sbb seat luas,bsr,leather ,ciap leh tgk movie,dgr lgu n de magazine stp seat tau..mmg b’baloi-baloi r.
tiket bas from Melaka to Shah Alam...


muke hapi dpt naek bas yg best..huhu

k dlm bas,ktorg tgk movie n dgr lgu yg de kt dpn seat msg2..tp movie yg de ditygkn di cinema bbrp thn lps.movie malay,English,kartun,Chinese…b4 smpi bus station S.Alm,bas yg kami naiki sggh ke TBS…wow cntk tmpt 2,dl tgk dlm tv jerk..skrg tgk dpn mate..canggih r..trmnl bas 2 dkt ngn LRT,Monorel.
Aftr 2hours 10minutes smpi kt Bus Station S.Alm.b4 plan g amk jbh,my beloved frendz+my classmates kt Matrix ajk jmpe cz die mmg de kt Uitm S.Alm…so,plan 1 tuk jmpe die ngn tlg suh dihntrkn kt DATC (Dewan Agong Tuanku Canselor).hmmm..lme gak tggu  die dgn pns yg terik nk ujan cz keta die kne block tyme die g brkfst kt Stdm S.Alm…kesian die kne tggu dkt 1jam lbh gak r.tetbe aku dpt idea tkr plan yg ke-2,suh my bro hntr kt DATC…lgpn die nk amk brg2 yg akak aku pesan 2…dkt 30mnt tggu,my bro dtg ngn my sis.Smpi Uitm S.Alm..pusing2 cri DATC xjmpe…rupe2nyer ktorg lalu jln jauh…haha.mne nk th cz xprnh msk ci2..kih3.ktorg b’empat g cri tmpt tuk amk jbh,hmpr sesat gak…tmpt bsr sgt.kne bg dokumen2 yg diperlukn b4 dpt jbh…disbbkn smpi agk lmbt,dptlh jbh bkn saiz ku..amekaw dpt saiz L!!!sedey tul…hnya Fiza dpt saiz S.tp xper,jbh 2 leh pndk’n klu labuh but jgn digunting/dipotong.dlm beg yg ktorg dpt..jbh+hood+mortar,sticker kereta & invitation's card for my parents.

sticker kereta...

akhrnyer dpt gak jmpe my frendz yg dirindui….lnch kt KFC seksyen 7 dkt ngn pintu 2 Uitm.xdpt jmpe lme cz die kne grk blk Perak de hal.hurmmm…so sad.tq yerk blnje mkn..hehe.murah rezeki NOOR AZREEN MIOR MUHAMMAD ARIFFIN…aminn.insya-allah nextyear die menamatkn zmn singlenyer.

then ktorg g beli tkt bas utk blk ke Mlka & JB..tkt bas blk ke mlka kul 6.15pm Bas Sani Ekpress ,Tkt bas ke Jb kul 6pm bas Konsortium Melayu Klang.dh beli tkt,ktorg ngn my bro+my sis g Mydin USJ nk beli brg2 ckt n solat.ingtkn nk g Summit/Sunway Pyramid tp jln jem lak.aku ngn Qila smpi MC dlm kul 9pm cz jln jem kt area mne enth.Fiza ngn Wani grk dr S.Alam kul 6pm smpi Jb dlm kul 9.30pm…dieorg smpi mmg cpt jst 3hours 30minutes gara2 bas yg dieorg naek air-cond rosak..cian tul tp alhmdllh slmt smpi.aku xth la drive bas 2 “terbang” kot…yelah cuba korunk imagine S.alm ke Mlka dlm 2jam lbh,then dr Mlka ke Jb 3jam…aku xth la tekan myk brp km/j..hohoho.see u nxt posting…

tiket blk...from Shah Alam to Melaka


Doa utk yang Tersayang...

11:08 PM Edit This 0 Comments »

Salam...entry kali nie khas tuk bff yg tersayang & sape2 lah yg rse diri 2 frust menonggeng dek krna cinta....aku rse doa kt ats nie sesuai utk diamlkn.terima lah dgn redha dgn pe yg t'jd....pandanglah dr sudut +ve,semua de hkmah.Allah Maha Mengetahui lg Maha Penyayang..tlh tertulis "Dia Bukan Untukku"...semua org diciptakn berpsgn,cuma lum tibe msenyer kta jmpe yg btl2 utk kta.klu tetbe kau terase rindu sgt dgn die,jst sedekah Al-Fatihah utk die & doakn yg t'baek utk die gak.jgn berdendam & try lupekn memories ngn die slow2 jgn pksa diri.2 sje yg dpt aku advise kt kau...sekian wassalam...:)


KUIH OH KUIH!!!

1:22 AM Edit This 0 Comments »
salam.....aku nk share ngn korunk psl kuih2 kt Malaysia nie la....hehe


Kuih paling gangster = Lompat Tikam
Kuih paling seksi = Puteri Mandi
Kuih paling keji = Taik Itik
Kuih bajet cute = Cek Mek Molek
Kuih untuk awet muda = Seri Muka
Kuih paling alim = Kuih Ketayap
Kuih penyakit merbahaya = Batang Buruk
Kuih suka pukul = Kuih Lompang
Kuih paling lembap= Kuih Siput
kuih berat= kuih badak
Kuih paling tenteram=Kuih makmur
Kuih yg dicipta oleh Sam Polis Trafik=Sampreeeeettttt
Kuih yg bangun sendiri=Kuih bangkit
Kuih kurang bersih=kuih habuk2
Kuih bercahaya=kuih tepung pelita
Kuih org x mandi=BAU-LU...





hah de pape yg nk korunk t'pkr kuih2 yg nk di listkn mcm kt ats nie??
meh2 cni kita share same2.....=)sekian.

REUNION....

3:30 PM Edit This 0 Comments »
Salam Ramadhan semua......

pd trkh 31 Julai 2011,aku ngn kngkwn sek rndh (SEKOLAH KEBANGSAAN MERLIMAU 2) bt reunion utk kali ke-2...1st reunion thn 2009, 3ari b4 bln pose..then kali nie 1ari b4 bln pose.agk ssh nk kmplkn kngkwn nie wlpn majority duk area Merlimau,phm2 je la de yg stdy kt dlm ngra,de yg stdy kt oversea then de yg dh keje...so cuti xsma.aku lah yg sggstkn bt reunion nie memandangkn kali nie stdnts ipt dpt cuti yg mmg agk lme 3mnths then kngkwn yg stdy kt oversea plk blk M'sia.actlly,lst year aku create group nie kt fb tuk sek rndh nie....rmi gak r join dlm 31org yg dpt aku jejaki.

ktorg jmpe kt MIBC,Ayer Keroh....yg attend 13org shje drpd 31org.de yg xdpt join cz keje n de hal2 laen..hmmm xpela wlpn xrmi tp still happening n havoc r.then ktorg lunch kt Restoran Subaidah area MITC.agk ssh gak nk plan xtvt tuk reunion kali nie,mcm2 sggstion.lst2 skli....g maen bwlg n lunch jerk....sedey tul,ingtkn dpt jmpe lme2 ngn dieorg.tp xper insya-allah raye thn nie ktorg akn jmpe lg.....mmg klu blh nk bt lg reunion kt luar area Melaka n leh b'mlm skli,ala2 family day....insya-allah.

pict2 yg smpt disnap kali nie..




aftr  11 years ....
sekian.  






Jangan Kau Pergi...

3:30 PM Edit This 0 Comments »
video
tak pernah kurasa begini
kumenyintaimu sepenuh hatiku
ternyata hanyalah dirimu
yang mengerti aku sepenuh hatimu

ku inginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
ooooo

ternyata hanyalah dirimu yang amat ku rindu
kurindu selalu
kuinginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama

jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
ooooo

janganlah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh
ooooo

jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
janganlah kau pergi

si butterfly yg cantik...

5:53 PM Edit This 0 Comments »
salam...hye readers.aku mmg mnt kt butterfly,klu aku jmpe kt kst,bju,beg or pape sje yg de butterfly..sure aku beli.entah pd aku butterfly cntk,comey n sweet sgt...hik3.hah tyme kt primary school dl,aku de bljr muzik tajuk lgu tue rama-rama...

dari ulat jd kepompong,tido lena dlm kelongsong..
tbe mase kepompong pecah,jd lah rama-rama yg indah..
rama-rama terbang merata,hisap madu dipohon bunga..
tp syg hidup xlme...


lst week aku de t'bce kt iluvislam tentang Rama-rama & Wanita yg ditulis oleh Dr. HM Tuah....so kt cni aku nk kongsi ngn korunk yg b'gelaran wanita...yg lelaki pn leh gak bce skli...

"Kalaulah rama-rama tahu dia cantik dan sentiasa memukau penglihatan manusia, dia tentu tidak mudah-mudah terbang ke sana sini. Sebab setiap kali ia mengibarkan sayapnya, ia sentiasa terdedah pada bahaya. Namun rama-rama tidak pernah tahu dia itu indah dan sentiasa menjadi sasaran manusia. Jika anda tidak pernah tahu kewanitaan anda itu adalah sasaran terpenting sang penceroboh, anda ibarat rama-rama yang tidak sedar diintai bahaya."

"Mahalkan harga diri anda. Semakin sukar anda dimiliki semakin mahal nilai anda di sisi lelaki. Lelaki perosak hanya inginkan kuasa memiliki tetapi tidak mahu setia apalagi memelihara dan melindungi anda. Usah terperangkap ke dalam tangan yang hanya akan meleraikan warna-warna anda. Setelah warna- warna itu hilang anda dibiarkan. Jadilah wanita angun yang punya nilai dan maruah diri, anda akan lebih dihormati. Nilai anda bukan terletak pada berapa ramai lelaki yang ingin memiliki anda tetapi berapa ramai yang benar-benar sanggup menyintai anda. Cinta itu terjemahan pada kasih sayang dan belaian sayang penuh ikhlas. Selama mana anda belum menemuinya anggaplah diri anda masih berhak terbang bebas bagaikan sang rama-rama."



Jadilah rama-rama yang mengindahkan alam, jadilah wanita yang membanggakan semua orang!!!!

nk tgk lg!!!!

11:30 PM Edit This 4 Comments »
salam..hye my followers.sori dh lme xupdate.post kali nie mst bt korunk t'tnye-tnye pe yg aku nk tgk lg kn??mst la cter NORA ELENA yg bru hbs lst week kt TV3 kul 7pm-8pm tue.best tgk cter 2,wlpn aku de missed 2 epsd cz g utara amk adik aku yg bru strt cuti sem.watak utama Nora Elena-Siti Saleha, Seth Tan-Aaron Aziz.cter nie dr novel Kasih Suci.aku xprnh pn bce novel 2,tp aku lg prefer tgk cter  kt tv yg di adaptasi dr novel drpd bace novel.aku nie bab2 m'bace kureng rajin la..huk3.klu tyme stdy dl dh t'pksa bace notes cz nk exam,bru aku bce..hik3.klu buku 2 byk pict2,rjn gak aku bce mcm magazines.opps,dh melalut lak aku nie...hahaha.cter Nora Elena nie leh tgk kt www.tonton.com.my tp korunk kne register dl.klu leh aku nk download r cter tue,tp xth kt mne..=( cter nie sgt2 la bst cz Seth Tan sgt la romantik....wah bstnyer klu pat hsbnd mcm die,dh la encem+kaye+romantik....rmi r gurlz t'gler-gler kt die..hik3..wink3.Nora Elena plk actress yg plg mude bru b'umur 21 thn,cntk lak 2....tp syg,die b'lakon asyk pki blouse yg ats lutut jerk...Eid plk ex-fiancee Nora Elena,die nie aku kureng suke cz die xselidik dl pe yg b'laku kt tunang die b4 wt kptsn.Yvonne nie P.A Seth Tan,gurlz nie gedik sgt2 n pasan boss suke kt die n t'sgtla jahat smpi nk wt rumah tgga boss die cerai-berai....

ok la klu korunk nk tgk cter nie g kt website yg aku sggst kt ats td....see u in the new post..tata!!!!

encem-seth & cntk-nora



DOA....& THE BEST SONG ^_^

11:18 PM Edit This 0 Comments »
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...
Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...
Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...
Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...
Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...
Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...
Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin.


video
DI SAAT AKU MENCINTAIMU-DADALI

#DOA NIE LEH DIAMALKAN UTK KEBAHAGIAAN ANDA BERSAME...
#ENJOY UR WATCHING THE VIDEO...TQ SO MUCH...